Veelgestelde vragen
Algemene vragen
De mogelijkheid voor het inschrijven van nieuwe patiënten is beperkt.
Bent u regelmatig onder controle geweest en is uw gebit gezond dan is het in de meeste gevallen mogelijk om zich te laten inschrijven.
Blijkt bij uw bezoek aan de praktijk dat er uitgebreide behandelingen noodzakelijk zijn dan is het vanwege de huidige drukte in de praktijk beter om dit elders uit te laten voeren om de behandeling te bespoedigen.
Voor het maken van een afspraak kunt u ons bereiken via:Openingstijden
Laat u zo snel mogelijk weten dat u verhinderd was.
U kunt dit doen via:Openingstijden
Wellicht is het mogelijk om de geplande behandeling dan toch nog op korte termijn uit te voeren.
Het maken van een afspraak is bindend, mocht u niet op uw afspraak kunnen verschijnen meldt dit dan minimaal 1 werkdag van tevoren.
Bij niet tijdige afmelding wordt de helft van de kosten van de geplande behandeling in rekening gebracht.
Hiervoor is het belangrijk te weten wat de kosten zijn die u jaarlijks aan uw mondzorg uitgeeft.
Ligt dit ruim binnen de premie voor de verzekering dan is het te adviseren jaarlijks zelf een bedrag te reserveren voor eventueel onvoorziene zaken omtrent uw gebit.
Geeft u jaarlijks een groter of nagenoeg gelijk bedrag uit als de premie van de verzekering dan is het sluiten van een verzekering te overwegen.
Let op: Een verzekeraar stelt vaak wel allerlei eisen en beperkingen aan uitbetaling. Ook de hoogte van het te vergoeden bedrag en de gehanteerde maximale vergoedingen verschillen sterk per verzekering. Het is dus goed opletten om te kunnen kiezen tussen de verschillende aanbiedingen.
Heeft u kinderen dan is het in de meeste gevallen verstandig bij te verzekeren voor de kosten van een eventuele beugel behandeling.
Spoedgevallen
Neem zo snel mogelijk contact op met uw tandarts: Openingstijden, Avond- en weekenddienst.
Betreft het een val bij een kind met een melkgebit dan is in verreweg de meeste gevallen een bezoek aan de tandarts uit te stellen of kan zelfs geheel achterwege blijven.
Betreft het een kind dat al heeft gewisseld en is de tand geheel uit de tandkas, bewaar deze dan in een bekertje met melk of leg deze in de wang van het kind zodat de tand daar vochtig wordt gehouden totdat u bij de tandarts bent.
Vanzelfsprekend is het belangrijk dat uw kind zo snel mogelijk door een tandarts wordt gezien.
Dit is ook het geval indien de tand nog wel in de tandkas zit maar losser is gaan staan of deels is afgebroken.
Mocht de tandarts besluiten om de tand terug te plaatsen dan heeft een vochtig bewaarde tand meer kans van slagen weer geheel vast te groeien. Ga de tand niet eerst schoonwrijven. Daarmee verwijdert u het voor een weer vastgroeien van de tand zo belangrijke wortelvlies.
Vragen over de behandeling
In vergelijking met een metalen vulling (amalgaam) kan een witte vulling (composiet) een periode direct na het aanbrengen van de vulling gevoeliger zijn voor temperatuurswisselingen (koud-warm) en met kauw-belastingen.
Dit kan vaak te maken hebben met de krimp die optreedt bij de uitharding van het composiet. Daardoor kan deze krimpspanning de kies tijdelijk gevoeliger maken. Met het verdwijnen van de krimpspanning in de tijd verdwijnt ook de gevoeligheid van de kies.
Mocht na het aanbrengen van een vulling de gevoeligheid van de kies in korte tijd belangrijk toenemen, maakt u dan een afspraak Openingstijden, blijft de gevoeligheid een tijdje op hetzelfde niveau en neemt niet toe, dan is te verwachten dat de kies zich geleidelijk hersteld.
Vragen over de rekening
Infomedics zorgt voor de rekening van uw behandeling. Hierdoor wordt er op een professionele manier omgegaan met de facturatie van de behandelingen.
Het voordeel is dat het tandheelkundig team zich volledig kan richten op de taken in de praktijk.
Infomedics is via een callcenter uitgebreid bereikbaar om uw vragen over uw rekening te beantwoorden: 036-2031900.
Of via de website van infomedics: infomedics.nl
Per 1 januari 2013 is in de uniforme tarieven lijst zoals die voor alle tandartsen in nederland geldt een bedrag voor tandsteenverwijdering opgenomen dat tijdsafhankelijk is. Per 5 minuten is dat een bedrag van 12,10.
Heeft de behandeling tot 5 minuten geduurd dan wordt een bedrag van 12,10 in rekening gebracht. Duurt de behandeling langer dan 5 en korter dan 10 minuten dan wordt dit bedrag tweemaal in rekening gebracht. Duurt de behandeling langer dan 10 en korter dan 15 minuten dan is dat drie keer dit bedrag enz.
Ja. Neemt u contact op met infomedics.nl en Infomedics, tel. 036-2031900 zal voor een kopie zorgen.